Katuseraamid elektriautodele

Tarvikute vedamine auto katusel on üks praktilisemaid viise autosisese ruumi ja mugavuse tõstmiseks. Mudelipõhiseid auto katuseraame on võimalik paigaldada enamik automudelitele, sealhulgas ka elektrisõidukitele. Katusel saab vedada transpordiboksi, pakiraami, jalgrattaid, veespordi tarvikuid ja muid ülesuuruses esemeid, mis autosse muidu ei mahuks.

Elektriautole katuseraami paigaldamisel tuleb elektrisõidukite (EV-de) ainulaadsete omaduste tõttu siiski meeles pidada mõningad nõuanded. Siin on mõned olulised punktid, mida kaaluda:

Aerodünaamika ja sõiduulatus:

Sisepõlemismootoriga sõidukite suurenenud kütusekulu jääb keskmiselt 1-2 lisaliitrit saja kilomeetri läbimisel, mis tuleneb pigem lisakaalu kui aerodünaamika tõttu. Elektrisõiduki suurema kaalu tõttu mängib olulisemat rolli just aerodünaamika. Aerodünaamika olulisuse mõistmiseks kasutatakse tuuletakistuse vähendamiseks näiteks rehvitööstuses spetsiaalseid, kinnise kujundusega velgi, rehvimustrit ja koguni rehviseina disaini, et võita ka sajandikke.

Kuna elektrisõidukid on kavandatud parima aerodünaamika saavutamiseks, et nende sõiduulatust maksimeerida, seab katuseraamide kasutus ka mõningad piirangud. Katuseboksi või pakiraami lisamine, eriti mahukate, raskete või mitteaerodünaamiliste esemete puhul suureneb tuuletakistus mille tulemusel väheneb ka elektrisõiduki sõiduulatus. Elektriautode sõiduulatuse tõstmiseks on soovituslik kasutada aerodünaamilisi katuseraamisüsteeme (Thule WingBar Evo / Thule Wingbar Edge). Samuti soovitatakse katuseraamid elektrisõidukilt eemaldada kui neid ei kasutata.

Kaal ja kandevõime:

Elektriautod on reeglina suurema kaaluga võrreldes sisepõlemismootoritega sõidukitest. Oluline on tutvuda auto kasutusjuhendiga või konsulteerida tootjaga, et määrata kindlaks oma elektrisõiduki kandevõime ning veenduda, et katuseraam ja teie kavandatud koormus on nendes piirides.

Näiteks, Tesla Model 3, X, Y ja S mudelite katuse dünaamiline kandevõime on 68-kilogrammi, Audi e-tron’il varieerub aga 75-100 kilogrammi vahel, mis on ühtlasi standard enamik katusereelinguta autodel. Staatiline kandevõime on mitteametliku reeglina kuni kolm korda kõrgem kui dünaamiline kandevõime, et kasutada saaks ka katusetelki.

Müra ja vibratsioon:

Katuseraami lisamine võib tekitada sõidu ajal täiendavat tuulemüra ja vibratsiooni. Võimalike häiringute minimeerimiseks otsige katuseraami mudeleid, millel on müra vähendavad funktsioonid nagu aerodünaamiline disain ja kummeeritud komponendid või tuulekatted õhutakistuse vähendamiseks.

Paigaldusvalikud:

Mõnel elektriautol on eelpaigaldatud katuseraamide kinnituspunktid või siinid, mis muudab ühilduvate katuseraamide paigaldamise lihtsamaks. Kui teie EV-l spetsiaalsed kinnituskohad puuduvad, on saadaval alternatiivseid kinnitusvõimalusi nagu ukseraami klambrid või iminapad. Siinkohal veenduge, et teie valitud kinnitussüsteem oleks spetsiaalselt loodud elektriautode jaoks ega kahjustaks sõiduki konstruktsiooni või ohustaks teisi liiklejad. Tuletame ka siinkohal meelde, et kasutades katuseraame, mis pole ette nähtud kindla auto katusele, tuleks üle täpsustada kindlustusega seonduvad sätted kahjude korvamisel.

Väga oluline on valida katuseraamide süsteem, mis on spetsiaalselt loodud teie elektriauto mudeli jaoks. Selleks soovitame kasutada järgmist valikut:

Elektriautode katuseraamide mudelipõhine sobivust
Thule.com/et-ee/

Katuseraamide ostmiseks ja tasuta paigalduseks võtke meiega ühendust – kontakt või sooritage tellimus meie veebipoest.