Katuseraamide valimine

Auto katuseraamid, teisisõnu ristitalad/ristiraamid on hea ja mugav lahendus transportimaks esemeid katusel, et säästa autosisest ruumi. Enimkasutatud otstarve auto katuseraamidel on katuseboksi, jalgrataste, süsta/kanuu jms vedamine. Auto katuseraame kasutatakse laiaulatuslikult ka ehitusvaldkonnas.

MENÜÜ

Kuidas valida auto katuseraame
Millest koosnevad auto katuseraamid
Mis on katuseraami kit
Mis on katuseraami jalg
Milline katuseraami jalg valida
Millist katuseraami tala valida
Korduma Kippuvad Küsimused

Kuidas valida autole katuseraame?

  1. Tehke kindlaks auto täpne mudel, ning katusetüüp. Auto mudelipõhise valikute leiate SIIT (Thule.com)
  2. Valige vastav KIT, jala-kinnitus ja katusetala tüüp
  3. Tellige, või tulge ise järele ja tasuta paigaldusele (Tähe 37, Tallinn)

Erinevad autokatuse tüübid:

ÜLDJUHUL:
Sedaankerega autod –
Tavaline katus
Luukpärad – Kinnituspunktid / tavaline katus
Universaalkerega sõiduautod või maasturid
Reelingud/ integreeritud reelingud/ spetsiaalsed kinnituskohad
LinnamaasturidIntegreeritud reeling / spetsiaalsed kinnituskohad
Kaubikud/bussid  – Reelingud, spetsiaalsed kinnituskohad

NB: Thule katuseraamide tüübid sobivad ainult kindlale auto-katuse mudelile. Reelinguga süsteemi ei saa kasutada integreeritud reelinguga auto katusel ja samamoodi vastupidi ei saa tavalise katusega autokatuse KIT’i kasutada teise erineva mudeliga auto katusel puht ohutuse ja sobivuse mõttes.


Millest koosnevad katuseraamid?

TAVALINE KATUS: KIT / 4 jalga / 2 tala
INTEGREERITUD REELING/KINNITUSKOHAD: KIT / 4 jalga / 2 tala
REELINGUGA KATUS: 4 jalga / 2 tala

Mis on katuseraami KIT KIT’i kuulub: 4 kummitala ja 4 metall kinnitusaasa mis omakorda kinnituvad jalale. Igale autole on mõeldud erinev, mudelipõhine KIT – mis on vastavuses kindlate katuse kumerustega. KIT on vajalik tavalise katusega autole, ning integreeritud reelinguga autodel. KIT pole vajalik tavareelinguga autodele.

Mis on katuseraami Jalg – Jalale kinnitub tala.

Mis on katuseraami Tala – Tala kinnitub jalale. Talad, teisisõnu ristitala, risttala, põikitala jms. Thule talade komplektis on alati kaks tala. Kahte peamist tüüpi katusetalasid: Kandiline (Square bar) ja T-soonega (Wingbar, Probar, Aerobar, Slidebar)


 

1.) Mis on katuseraami KIT?

 

NB: Ka kaheustelistel kupeedel/luukpäradel saab paigaldada katuseraame, kasutades selleks pikendus-adapterit – et jaotada katuseraamide vahemaa optimaalselt raskuse kandmiseks.


2.) Milline katuseraami JALG valida?

Vastavalt autokatuse tüübile, saate te valida ainult kindlat tüüpi katuseraami jalgu.

Tavalise katusega autole:

  1. WINGBAR EDGE katusetala on võimalik kasutada ainult integreeritud reelinguga, tavareelinguga ning spetsiaalsete kinnituskohtadega autodel WINGBAR katusetalaga. Tavalise katusega autol pole Edge-jalavariant võimalik.
    Wingbar Edge eeliseks on eksklusiivne välimus ja voolujooneline aerodünaamika, miinuseks aga 10-15% talapikkuse kaotus.

NB: Wingbar EVO tala pole Wingbar Edge valikus.

  1. STANDARDWINGBAR EVO, WINGBAR, SQUAREBAR, PROBAR, SLIDEBAR – Üleulatuv, ehk standard jalaga katuseraam on hea ning enimlevinud valik seetõttu, et katusele asetsetavale raamile saab laadida suuremas ulatuses esemeid.
Katuseraamide jalad

Katuseraamide jalad – Erinevale autokatusele saab valida ainult ühte tüüpi jala.

Katuseraamide kinnitusviisid


3.) Milline katuseraami TALA valida?

Raamid, kandetalad, ristitalad, põikilatid

 

1.) WINGBAR EVO – Thule uusim katusetala, mille T-soon on kaetud kahe eraldi kummiga mõlemast soone servast , kus T-poldi sisestamiseks pole enam vajalik kummitihendi äravõtmine, või parajaks lõikamine.

Tuule läbijooksmine ka tala alt on kindlustatud reguleeritava plastitihendiga, ning lisaks saab kaasa ka pisema kummiriba, et välise serva osa kinni katta.

NB: Wingbar EVO ei ole võimalik kasutada Wingbar Edge süsteemiga.


2.) WINGBAR – Thule aerodünaamiline tala, mille T-soon on tihendiga kaetud nii väljast, kui ka jalgade kinnituskohtade alt – et vältida tuule vihisemist. Wingbar’i eelnev mudel oli Aerobar, ning Wingbar uuem versioon on Wingbar Evo.

NB: Winbar on 55% aerosünaalisem ja 13detsibelli vaiksem kui selle varasem versioon Aerobar.

NB: T-soone sisse paigaldatavad aksessuaaride kasutamisel tuleb lõigata kummitihend vastavasse pikkusesse kuni T-sooneni, või eemaldada täielikult.

 


3.) SQUAREBAR– Lihtsa disainiga, ning soodsaim valik. Kandiline tala on terasest, ning kaetud tugevdatud kummiga.

Plussid: Soodne, lihtsa ja tugeva konstruktsiooniga teras.
Miinused: Ühilduvusel uuemate aksessuaaridega vajalik adapter, kuna premium katuseraamile paigaldatavad aksessuaaridega – jalgrattahoidjad, kanuu-ja süstahoidjad tulevad T-soone kinnitusega.


4.) PROBAR – Kolmiksoonega, eelkõige tööstusvaldkonnale mõeldud kastusetala millel on ka T soonega peale tala ülemise osa ka kõrval, et asetada hulgaliselt aksessuaare.


5.) SLIDEBAR – Katusetala, mida on võimalik välja tõmmata mugavaks aksessuaaride paigaldamiseks, ning seejärel tagasi enda kohale lükata.


Kui pikk tala valida?

Sisestades enda auto andmed SIIT, leiate vajalikud pikkused. Kui teil on juba varasemast enda katusejalad, kuid tahate vahetada ainult talasid, on see võimalik tänu Thule universaalsetele jala ja talavahelisele kinnitusele (välja-arvatud Wingbar Edge süsteem)


KKK
Korduma kippuvad küsimused

Enimlevinud küsimused valides katuseraame.


Kuidas paigaldada katuseraame?

Katuseraamide paigaldamine võtab aega kuskil 5-30 minutit. Thule katuseraamide komplekt tuleb koos lihtsa IKEA-stiilis piltidega juhendiga. Kõik, mis vajalik (üldjuhul 1-2 tööriista) on pakendis kaasas.

NB: Meilt ostetud katuseraamid ja kõik aksessuaarid aitame ise alati kohe peale.


 


Kui suur vahemaa peab olema katuseraamide taladel?

Optimaalseim vahe on paigaldada katuseraamid A ja B pillarite kohale. Spetsiaalsete kinnituskohtadega autodel on see vahemaa fikseeritud. Thule katusebokse ja rattahoidjaid on võimalik paigaldada taladele, mille üksteisekaugune vahe on ca 65-95 cm ulatuses.

Kes aga transpordib näiteks pikka kanuud või surfilauda, see võib võimalusel ka asetada talad rohkem laiali, kuid siinkohal ei tasu unustada tehasepoolset nõuet, kus on tugevaim talade asetus auto katusel.


Palju on katuseraamide kandevõime?

70-100 kg, täpsema info saamiseks tuleb uurida ka auto katuse katusevõimet. Üldiselt ühe tala kandevõime on 50 kg, seega teatud kaubikutel, millel on kas pikk reeling või spetsiaalsed kinnituskohad – saab asetada kuni neli tala – seega kandevõimeks 200 kg.

70-100 kg on turvaline mass sõites, kus äkkpidurdusel jääb varustus veel katusele, samas statsionaarsetele katuseraamidele saab paigaldada ka rohkem varustust – näiteks katusetelgi.


Kas saan enda olemasolevaid raame kasutada ka teise auto peal?

KINNITUSVIISID: 

Esmalt vaadake kataloogist mõlema auto andmed, seejärel kinnitustüüp ja tala pikkus.

Üldjuhul katusereelinguga autode katuseraamid, mille kinnitused 757 / 775 / 7104 on universaalsed, ning juhul kui tala pikkused on samas mõõdus (+/- 10 cm) – siis kasutada.

Küll aga võib näiliselt sobida eelneva auto KIT + 753 või KIT + 754 kuid kindlasti on soovitav kasutada kindlale autole mõeldud KIT’i.

Kõik Thule katuseraami talad ja jalad ühilduvad üksteisega.


Millised on tüüpilised vead katuseraamide paigaldamisel?

Thule 757 / 7104 jalad integreeritud reelingul pole turvalised. Isegi kui väliselt tundub sobivat, ning tegu on ju “reelinguga”, pole see kindlasti ette nähtud. Integreeritud reelingule on mõeldud auto mudelipõhine KIT ja 753 jalakomplekt.

Wingbar talade suund. Terav pool on mõeldud suunatud taha, nagu lennukitiib.


Kas katuseraamid kriibivad auto katust?

Õigesti paigaldatud Thule katuseraamide komplektid on niivõrd läbimõeldud, et auto katus ega värv kannatada ei saaks. Metallosad, mis kasutatakse tavalise katusega auto katuseraamide puhul on kaetud tugevdatud kummiga. Küll aga tasub katuseraame paigaldades puhastada pind, mis jääb katuseraami jalgade alla – et varasemalt allolev mustus ei kriibiks auto pinda.


Mitu rattahoidjat mahub katuseraamidele?

Sõltuvalt kandetala pikkusest, ning jalgratta hoidjast – saab katusele paigutada kuni viis jalgratta hoidjat 127 cm katusetalale.


Kas katuseraame võib hoida katusel aastaringselt?

Kuna raamikomplekt on mõeldud kasutamiseks välitingimustesse, siis jah. Küll aga tasub vahel katuseraame hooldada, kuna Eesti teedele kasutatakse talvel soola – mille pritsmed sõitmise järel võivad tungida katuseraamide jalgade metallosadele ja tekitada roostet.


Kuidas katuseraame hooldada?

Katuseraamide liikuvad osad on ainult jalamehhanismi sisu, ning lukud. Aeg-ajalt võib kasutada määrdespreid lukusüdamikus, ning 754/757/775/7104 jalgade liikuvatel osadel jala sees.

Kindlasti võib ka vähemalt kord aastas katuseraamid maha võtta, ning uuesti kokku panna, vältimaks kinnikiilumist. Samuti on see hea tegevus turvalisuse tagamiseks, et kontrollida raamide istuvus.


Miks valida just Thule katuseraamid?

Thule on aastakümneid olnud enimkasutatud, ning premeeritud transpordivahendite ja nende aksessuaaride tootja üle kogu maailma. Samuti on Thule heas ühilduvuses ka teiste tootjate tarvikutega.


Miks osta katuseraamid Thuleshop’ist?

Aitame teil tasuta katuseraamid autole paigaldada ja jagada ka pikaajalise kogemuse põhjal nõu. Kohapeal poes on võimalik tutvuda ka enimlevinud jalgratta-, suusa-, kanuu jms hoidjate, katuseboksidega ja laias valikus muude aksessuaaridega. Üldjuhul on meil kohapeal 90% autode KIT’id ning kõigis suuruses eri raame.

Kontakt